duminică, 6 iunie 2010

66 ani de la debarcare (in memoria a ceea ce s-a intamplat acu 66 ani)


Eu unul sunt pasionat de istorie. In special de ceea ce tine de al doilea razboi mondial.
M-am trezit azi dimineata, m-am intors pe partea cealalta, cand a inceptu sa sune si ceasu. M-am ridicat cu greu din pat, mi-am facut o cafea, am intrat sa vad ce anunturi mai sunt pe grupul de la facultate si atunci m-am uitat la data.

Si asa mi-am dat seama ca azi se implinesc 66 ani de la debarcarea din Normandia. Este prima operatiune din razboi de care am aflat cand eram mic. Practic, debarcarea asta mi-a starnit interesul pentru al doilea razboi.

Ce s-a intamplat mai exact? Pentru necunoscatori, pe 6 iunie, 1944, la putin dupa miezul noptii, trupe aeropurtate americane, britanice si altele au fost parasutate in normandia pentru a pregati terenul pentru invazia ce avea sa inceapa eliberarea Europei de sub ocupatia germana.

La 6:30 dimineata, a inceput invazia propriu zisa cu un tir de baraj naval. 5000 de nave aliate asteptau de cateva zile acest moment in Marea Nordului. Au dat drumul la in jur de 160.000 (s-ar putea sa gresesc cu cifrele foarte mari) de oameni ca sa asalteze 5 plaje denumite conventional Utah, Omaha, Gold, Juno si Sword. A fost cea mai mare debarcare din istoria omenirii. Si prima data exacta pe care o stiu din razboi.

Pentru mai multe informatii, google it. Cu toate ca suna putin cam corny, eu am dedicat acest post in amintirea oamenilor care s-au sacrificat pe plajele cu pricina pentru ca noi sa o ducem mai bine (mai mult sau mai putin).

Eu acuma ma pun sa vad Ziua cea mai lunga

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu